NO TIME community

Місце, де не діє час


notimecommunity
Музика часу: Sigur Rós - Saeglopur

Ісландський трикутник

Ісландія завжди стояла осторонь загальноєвропейського музичного процесу,і від цього, здається, тільки виграла. Невеличка острівна держава не має потужного шоу-бізнесу і поп-конвейеру, та має декілька приводів пишатися світовим визнанням. Ці приводи – Bjork Gudmudsdottir, Sigur Rós і Mum. Останні – наймолодші, але мають всі шанси бути такими ж популярними в світі як Sigur Rós і Bjork.

В усіх трьох музичних одиниць можна помітити певну подібність в першу чергу в підході до творення музики – вона багатошарова, повільна, прохолодна, як льодовики Ісландії і глибока, як океан навколо цього північного острова. Врешті, складається враження, що писати іншу музику в Ісландії неможливо, монументальні крижані усамітнені пейзажі глибоко вкорінились у кожну ноту і кожен звук їхньої музики.

В одному з інтерв’ю басист Sigur Ros Георг Хольм сказав: „Це дуже ісландська музика, меланхолійна, вона полонить тебе. Тут скрізь в кожному пейзажі – смерть, немає практично ніякого життя, тому коли стоїш посередині всього цього, ти думаєш: „ОК, я єдиний, хто тут ще живий”.

Про Bjork, найвідомішу з ісландської тріади, вже писано-переписано, тому детально зупинятися на її творчості не будемо, хіба що нагадаємо – краще кліпів Bjork є тільки кліпи Bjork.

Отже, трохи про найдивнішу групу всесвіту. Моє перше знайомство з їх музикою відбулось в 2002 році. Саме цей рік був переломним і важливим, внутрішньо, ця музика потрапила на гарний грунт, щоб культивуватися в моїй свідомості. І вона з того часу не відходила надовго і не покидала мене.

Sigur Rós (з ісландської – Троянда Перемоги) була створена в серпні 1994 році, в один день з народженням сестри вокаліста-гітариста Jónsi (Jón Þór Birgisson), яку назвали Sigur Rós ( звідси й назва групи). Крім Jónsi до складу групи входять басист Goggi (Georg Hólm), барабанник Orri (Orri Páll Dýrason) та Kjarri (Kjartan Sveinsson) -фортепіано, клавішні, гітара, флейта.Власне всі учасники команди мультиінструменталісти і часто міняються інструментами навіть під час виконання однієї пісні.

Музику Sigur Rós при всьому небажанні її якимось чином заганяти в словесні рамки, можна назвати "метафізичною меланхолією", позитивним повільним інфарктом, вона вражає на клітинному рівні і уповільнює твій рух у просторі, ти відстаєш від власний кроків, щоб не втратити нитку зв’язку з цим сплетінням звуків, голосу і образів. Звичайно, це суб’єктивні враження, бо цю музику можна з іншої сторони назвати нудною та незрозумілою, залежить від сприйняття, але тішить, що байдужих дійсно мало.

Треки завдовжки 10 і більше хвилин вносять свій ритм у твоє серцебиття, ця музика захоплює і контролює свідомість, переналаштовує її в режим споглядання і відчуття дотичності до цілого нового світу, емоційного і нереального. Це також музика засинання, сну і прокидання, вона підходить під будь який стан. Крім нервового і злого. В ній багато трагізму, але й багато світла. Критики відкликаються про творчість групи, як правило, дуже скромно і без пафосу – вони називають цю музику сеансами прямого зв’язку з небесами. А ще вона змінюється в процесі, перетворюється на тріп в найтемніші підземелля, де хорали не менш дзвінкі, ніж за хмарами, просто в них інший напрям розвитку і дії. Це те, що не кришить гармонію, а відновлює її тонкі стінки, та музика до якої нічого додати ні людям ні звірям ні тіням ні нахабним та хворобливим ангелам...

Перший альбом Sigur Rós - Von (1997)( в перекладі – „Надія”) і його перевидання Von brigði (1998) ще не був тим „фірмовим” Sigur Rós, яким захоплюються мільйони людей у всьому світі. Це був психоделічний ембієнт, який вже до наступного альбому Ágætis byrjun (1999)( в перекладі – „Гарний початок”) трансформувався в пост-рок, проте виразно нетрадиційний і надекспериментальний, як для представників цієї течії. Саме після цього альбому почалось полювання найвідоміших світових лейблів за музикантами з метою підписати контракт. До честі ісландських хлопців, миттєва слава не затуманила їм голову, і вони вибрали той варіант, де надавались найбільше свободи для творчості - MCA records. І це пішло їм на користь.

Експерименти в музиці Sigur Rós продовжуються постійно. Вокаліст багато пісень співає так званою „хоупландською” мовою, яку сам і вигадав, пронизливий і ніжний ультразвук його голосу може призвести чи то до ненависті чи то до обожнювання, але байдужим точно не залишить. Йонсі грає на електрогітарі за допомогою смичка, мов на хрипучому віолончелі, басист інколи грає барабанними паличками на струнах бас-гітари, а дитяче піаніно „селеста” і старезний вібрафон які музиканти знайшли на „блошиному ринку” і використали в запису останнього альбому додає в саунд справжню казковість.

Наступний альбом 2002 року якраз і став приводом для критиків говорити про те, що нічого подібного в сучасній музиці ще не було. Він не мав назви, вірніше мав назву без букв - ( ) – тобто „лапки”, вісім довжелезних пісень(теж без назв), які розділені на два блоки - як дві сторони місяця – світла і темна, відповідно і потужний емоційний заряд коливається від світлого умиротворення на початку до трагічності і відчуття запаху смерті у кожному звукові останніх пісень. Повільна спокійна звукова хвиля, в яку вплетений пронизливий голос Jónsi, що проголошує свої безкінечні мантри на тільки йому зрозумілій мові поступово змінюються потужними валами емоцій на зриві зв’язок і струн, а потім настає довге катартичне повернення. Альбом рве стереотипи і відбиває будь-яке бажання слухати щось інше.

До речі, серед прихильників Sigur Rós маса відомих людей – Том Йорк, Девід Боуі, Бек, Бред Піт( це підіймає в моїх очах якраз Бреда Піта а не Sigur:)), та навіть Борис Гребєнщиков, гуру російського року, неодноразово говорив про те, що є великим прихильником групи.

Якщо альбом ( ), неоднозначний і багатошаровий, ставив певні запитання на рівні свідомості, то наступний і останній на сьогоднішній день „Takk” 2005 року ( в перекладі з ісландської – „Дякуємо”) давав на них прості і легкі відповіді. Музика „Takk” багатозвучна, казкова і ніжна, вона світла, інколи навіть сліпуча, як збільшувальне скло, в яке можна на долі секунди глянути на сонце. Вона дитяча за емоціями і тому легка для сприйняття, ніякого потойбічного смуру і тиску, як у попередньому альбомі. Популярність Sigur Rós після цього релізу взагалі досягла непристойних масштабів як для пост-рок-групи, вони навіть потрапили до топ-50 в американських чартах.

Дискографія:

Альбоми:

Von (1997)

von brigði (recycle bin) 1998

Ágætis byrjun (1999)

( ) (2002) 

Takk... (2005) 

 

Сингли та EP’s:

svefn-g-englar 1999

ný batterí 2000

steindór andersen / rímur ep 2001

untitled #1 (a.k.a. vaka) 2003

ba ba ti ki di do 2004

hoppípolla 2005  

 

Інші роботи:

smekkleysa í hálfa öld (cd) 1994

popp í reykjavík (film & cd) 1998

englar alheimsins [angels of the universe] (film & cd) 2000

hlemmur soundtrack 2002

hрeima movie 2007

Варто окремо розповісти про відео-творчість групи, про кліпи, аналоги яким підібрати і зовсім важко. Їх просто потрібно дивитися, і можливо, у вас також будуть бігати мурашки по шкірі, як і у мене. Ця атмосфера заворожує і не відпускає, а кінцівки відео завжди сильні і метафоричні. Кліп “Vaka” було визнано кращим кліпом року на MTV Awards 2003, та й в подальшому відеоряди пісень ставали все магнетичніші і емоційно потужніші.

Glósóli

   

Untitled #1 (Vaka)     

        

Saeglopur

        

Vidrar vel til loftarasa                                         

  

Svefn-g-englar 

 

Офіційний сайт : http://www.sigur-ros.co.uk

Ту бі контіньюед....( Про саундтреки та концерти Sigur Rós та Mum)



Рекомендовать запись
Оцените пост:

Откуда приходят на эту запись за последний месяц   1 день 10 дней 30 дней

Нет данных

Показать смайлы
 

Комментариев: 8

Games provide soccer jerseys a temporary escape from this busy life. They can take you to a new, fun-filled and exciting world. Games can also help wholesale soccer jerseys you to create a strong bond with your family members and cheap soccer jerseys friends-provided you pick the right one. A Lyric game is one of the most interesting types of games, one which can broaden your musical tastes as you are exposed to the soccer shoes choices of other players.

 



ОБОЗ.ua